Mainokset omalle kaupalliselle kanavalleen
Sain tässä illalla loistavan idean kaupallisen tv-toiminnan edistämiselle. Nykyään mainokset katkeavat kesken kaiken muun ohjelman viedessä niiltä tilaa.
Suomi on pikkujenkkilä. Miksemme siis olisi edelläkävijöitä ja keskitä kaikkea tv-mainontaa yhdelle kanavalle, joka voi olla MTV. Merja Ylä-Anttilakin voisi palata maikkariin johtamaan todellista kaupallista kanavaa, jossa mainosaikaa ei viedä dokumenteille ja muille hyötyohjelmille, joista tulee vain kaikkea ajateltavaa.
”jossa mainosaikaa ei viedä dokumenteille ja muille hyötyohjelmille”
Ongelma on vain siinä, että niiden ohjelmien näyttämiselle ei olisi sitten rahoittajaa lainkaan. Ei varmaankaan riittäisi rahoittajalle, että kyseisen ohjelman lopussa kerrottaisiin: ”Sponsoroineen tahon mainoksen voit katsella mainos-TV:stä klo.: XX:XX”
Ilmoita asiaton viesti
Hyviä dokumentteja ilman mainoksia löytyy Netflixiltä. Tässä jonkun mielestä 50 parasta https://www.pastemagazine.com/articles/2017/01/the…
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos. Aina hyvä kelpaa.
Ilmoita asiaton viesti
#1. Löytyy rahoittaja helpostikin. Veronmaksajat.
Saksassa on se linja, että valtion varoilla maksetaan tv-kanavien kuluja, joilla ministerin sanoin ” kerrotaan ja näytetään kansalle mitä kansan tulee tietää eikä mitä se haluaa nähdä ja kuulla..”.
Ilmoita asiaton viesti
Kuulostaa tosi holhoavalta isoveljeltä. Onhan meilläkin YLE. Pitäisikö sen roolia vielä laajentaa?
Markkinat säätelevät mainoksienkin määrää sikäli, että jos niitä on häiritsevän paljon liikaa, niin ohjelmia ei enää haluta seurata, jolloin mainonta vähenee.
Ilmoita asiaton viesti
@5. Meillä on oma sääntely mainoksista kuten tämä viestintäviraston ohjeet vuodelta 2011:
https://www.viestintavirasto.fi/attachments/Mainon…
Tuo ohjeistus olisi syytä päivittää.
Koska mainokset ovat nykyään paisuneet ja osa rikkoo ohjelman alkamisen ajankohtaa ja esim. Fox-kanava aina laittaa mainoksen TV-sarjan loppuvaiheessa, jolloin katsottavaa on enää vain alle 5 minuuttia. Myös elokuvissa ja TV-sarjoissa pulpahtaa aina joku pikkumainos jostakin ohjelmasta häiritsevään kohtaan.
Muutaman TV-sarjan kohdalla on käynyt niin, että viihdepakettiboxin pilvitallenteissa ohjelmat ovat keskeytyneet ja siinä puuttui 1-3 minuuttia katsomatta olevaa pätkiä ja syyt on aina ollut mainoksien liian pitkät esitykset.
Kaupallisilla kanavilla on myös paha tapa näyttää niitä suosittuja TV-sarjoja esittämällä pätkiä, mitkä ovat vasta tulevissa jaksoissa. Minulla se on pilannut fiiliksen parissa TV-sarjassa.
Deep State-sarjaa en ole katsonut lainkaan, kun minua ärsytti se, kun ei ollut enää jatkuu-kohtaa vaan pamahti suoraan tuollainen mainos ja sama mainoksen lopussa pamahti taas ärsyttävyys ilman tuttua jatkuu-pätkää.
Ilmoita asiaton viesti
#5. Kaima uskoo markkinavoimiin. Minä en niiden päälle paljoa laskisi. Huono isäntä.
Ilmoita asiaton viesti
En tiedä kuka rahoittaa ja mitä, mutta kyllä mainokset häiritsevät vaikka jääkiekon katsomista. Edellyttäen että MM-kisoja lähettävä kanava on mainosrahoitteinen. Yritän välttää niiden (mainokset) näkemisen, mutta kun se MTV:n mainospöllön tapainen ilmoitus ei ole enää tätä päivää. Nyt hyvin usein mainokset vain alkavat ja loppuvat kuin tuosta vaan. Mielenköyhää toimintaa rikkaiden etuja ajatellen, että joku taho rikastuisi vielä enemmän. Pakko se on katsoa silmillään mitä eteensä saa kun kaikkea pahaa ei voi millään väistää.
Ilmoita asiaton viesti
Mainostajat sponsoroivat esityksen, jotta sinä voit katsoa sitä ilmaiseksi. Muutoin pitäisi sitten YLE-veroa korottaa huikeasti.
Ilmoita asiaton viesti
Varmastikin totta, mutta se mainospöllö aikoinaan oli kuitenkin inhimillisempää kuin tämä että ei ehdi alta pois ennen kuin niitä mainoksia tupataan kasvoille. Markkinatalouden vähemmän mukavia totuuksia että joku aina maksaa jonkun asian jollain tavalla. Monimuotoista se on, tuotteet saadaan sitten paremmin esille, mutta niiden hinnoissa mainostaminen voi myös näkyä.
Ilmoita asiaton viesti
Jos olisin mainostaja, niin protestoisin esimerkiksi Jaajo Linnonmaan tapaa todeta mainoskatkon alkaessa, että ”nyt on sitten aika mennä jääkaapille ja me jatkamme sen jälkeen”. Mainostajat maksavat suuria summia siitä, että ihmiset katsoisivat mainoksen ja sitten ohjelman spiikkeri kehottaa olemaan sitä katsomatta. Sehän on miltein kuin ”sopimusrikkomus”.
Ilmoita asiaton viesti
Haluan sen erillisen mainoskanavan silti ja mainoskiellon muille kanaville.
Ilmoita asiaton viesti